Konkurs na stanowisko asystenta sędziego

PREZES

SĄDU REJONOWEGO

W KIELCACH

ul. Warszawska 44

25-312 Kielce tel./fax 344-29-35

Kielce, dnia 12 maj 2025r.

                        OK.1101.5.2025

Na podstawie art. 155 § 2a ustawy z dnia 27 lipca 2001 roku – Prawo o ustroju sądów powszechnych ( tj. Dz. U. z 2024r., poz. 334 ) oraz rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 14 października 2013 roku w sprawie przeprowadzania konkursu na stanowisko asystenta sędziego (Dz. U. z 2023, poz. 2106) Prezes Sądu Rejonowego w Kielcach ogłasza konkurs na stanowiska asystenta sędziego w Sądzie Rejonowym w Kielcach.

Nazwa i adres sądu: Sąd Rejonowy w Kielcach ul. Warszawska 44, 25-312 Kielce

Oznaczenie konkursu: OK.1101.5.2025

Liczba wolnych stanowisk asystenta sędziego:  7,0 

Termin  i miejsce przeprowadzenia konkursu:
etap I – dnia 11 lipca  2025. 

etap II – 21 lipca 2025r., godz. 9.00, budynek Sądu Okręgowego w Kielcach ul. Sienkiewicza 5, tzw. „Hipoteka”

etap III – 22 lipca 2025r., godz.9.00 w budynku Sądu Rejonowego w Kielcach  przy ul. Warszawskiej 44 – piętro V, pok. 519

Termin i miejsce złożenia przez kandydata zgłoszenia o przystąpieniu do konkursu:

Kompletne dokumenty należy złożyć w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „ Konkurs OK.1101.5.2025.” do dnia 2 lipca 2025r. w Biurze Podawczym Sądu Rejonowego w Kielcach, ul. Warszawska 44, 25-312 Kielce, bądź przesłać za pośrednictwem operatora świadczącego usługi pocztowe, z podaniem oznaczenia konkursu, na adres:

Sąd Rejonowy w Kielcach ul. Warszawska 44, 25-312 Kielce

W przypadku przesyłania dokumentów za pośrednictwem operatora świadczącego usługi pocztowe za datę ich złożenia uważa się datę stempla pocztowego.

Konkurs na stanowisko asystenta sędziego składa się z trzech etapów:

  1. Etapu pierwszego – wstępnej weryfikacji zgłoszeń kandydatów pod kątem spełnienia wymogów formalnych przystąpienia do konkursu,
    1. Etapu drugiego- testu obejmującego 36 pytań z zakresu prawa cywilnego i karnego oraz postępowania cywilnego i karnego oraz pracy pisemnej na jeden z dwóch tematów z zakresu prawa cywilnego i prawa karnego, wybrany przez kandydata,
    1. Etapu trzeciego – rozmowy kwalifikacyjnej.

Wymagania:

Kandydat na stanowisko asystenta sędziego musi odpowiadać wymaganiom określonym w art. 155 § 2 ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. – Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz. U. z 2024r., poz. 334).  Zgodnie z powołanym przepisem na stanowisku asystenta sędziego może być zatrudniony ten, kto:

  1. jest obywatelem Rzeczypospolitej Polskiej i korzysta z pełni praw cywilnych i obywatelskich,
  2. jest nieskazitelnego charakteru,
  3. ukończył wyższe studia prawnicze w Polsce i uzyskał tytuł magistra lub zagraniczne uznane w Polsce, 4) ukończył 23 lata.

Wymagane dokumenty:

Do zgłoszenia kandydat dołącza:

  1. wniosek o zatrudnienie na stanowisku asystenta sędziego,
  2. życiorys i informację o przebiegu kariery zawodowej,
  3. oryginał lub urzędowo poświadczony odpis dokumentu potwierdzającego ukończenie studiów wyższych na kierunku prawo w Rzeczypospolitej Polskiej i uzyskanie tytułu zawodowego magistra, albo zaświadczenie o zdanym egzaminie magisterskim, albo oryginał lub urzędowo poświadczony odpis dokumentu potwierdzającego ukończenie zagranicznych studiów wyższych na kierunku prawo uznanych w Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie odrębnych przepisów,
  4. oświadczenie, o którym mowa w art. 155a § 6 ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. –

Prawo o ustroju sądów powszechnych,

  • oświadczenie, że jest obywatelem Rzeczypospolitej Polskiej i korzysta z pełni praw cywilnych i obywatelskich,
  • aktualną fotografię zgodną z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych,
  • oświadczenia o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną (druk w załączeniu)
  • zgodę na przetwarzanie danych wykraczających poza zakres danych osobowych wymienionych w przepisie art. 221  Ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks Pracy (t.j. Dz.U. z 2022r. poz. 1510) (druk w załączeniu)

Do zgłoszenia kandydat może dołączyć dokumenty potwierdzające dodatkowe kwalifikacje i osiągnięcia.

Dodatkowe informacje:

Po przeprowadzeniu pierwszego etapu konkursu w dniu 11 lipca 2025r., Komisja Konkursowa ustali listę kandydatów dopuszczonych do drugiego etapu konkursu. Lista kandydatów umieszczona zostanie na tablicy ogłoszeń Sądu Rejonowego w Kielcach przy ul. Warszawskiej 44 oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.

Kandydaci, którzy nie znaleźli się na liście rezerwowej, w celu zwrotu dokumentów aplikacyjnych winni zwrócić się o ich odesłanie  za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres; kadry@kielce.sr.gov.pl w terminie 30 dni od dnia rozstrzygnięcia konkursu, po tym terminie dokumenty zostaną zniszczone,

Na stronie internetowej Sądu Rejonowego w Kielcach w zakładce Procedura zgłoszeń wewnętrznych Sądu Rejonowego w Kielcach, celem zapoznania, zamieszczona została „ Wewnętrzna procedura dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Sądzie Rejonowym w Kielcach”

Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 041 349 57 57, lub bezpośrednio  w  Oddziale Kadr w  siedzibie Sądu Rejonowego w Kielcach,  piętro III, pok.318, 319.

                                                                Grzegorz Szyba

                                                      Prezes Sądu Rejonowego w Kielcach

Przejdź do treści