Stypendia

System Stypendialny

W Akademii Nauk Stosowanych funkcjonuje rozwinięty system stypendialny. Fundusz stypendialny tworzony jest z dotacji Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego i ze środków działalności Uczelni. O przyznaniu stypendiów decyduje Uczelniana Komisja Stypendialna, w której decydujący głos należy do studentów. System stypendialny obowiązujący w Akademii Nauk Stosowanych pozwala na sumowanie stypendiów. Dla wielu studentów oznacza to możliwość pokrycia nie tylko kosztów studiowania, ale także kosztów utrzymania w trakcie studiów.

Formy Pomocy Stypendialnej:

  • stypendium naukowe
  • stypendium socjalne
  • GWARANTOWANE (po spełnieniu wymogów ustawowych) stypendium dla osób niepełnosprawnych 
  • zapomoga
  • zwolnienia z czesnego decyzją Rektora ANS
  • stypendium ministra nauki i szkolnictwa wyższego za osiągnięcia w nauce i osiągnięcia sportowe

Stypendium Naukowe:

Wnioski o stypendium naukowe dla najlepszych studentów prosimy składać w Dziekanacie Uczelni po uzyskaniu kompletu zaliczeń i wpisów do protokołów. Termin złożenia wniosków do 14.10.2025 r. Prosimy o przestrzeganie podanego terminu składania wniosków.

Pomoc Materialna dla Studentów:

Najważniejsze zasady i wymagane dokumenty dla studentów Akademii Nauk Stosowanych im. prof. Edwarda Lipińskiego związane z uzyskaniem stypendium socjalnego, stypendium specjalnego dla osób niepełnosprawnych oraz zapomogi na rok akademicki 2025/2026:

1. Studenci Akademii Nauk Stosowanych im. prof. Edwarda Lipińskiego mogą ubiegać się w roku akademickim 2025/2026 o pomoc materialną ze środków przeznaczonych na ten cel w budżecie państwa w formie:

– stypendium socjalnego,

– stypendium specjalnego dla osób niepełnosprawnych,

– zapomogi,

Stypendia przyznawane są ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na wniosek studenta.

Regulamin przyznawania pomocy materialnej umieszczony jest na stronie internetowej uczelni.

Wnioski o przyznanie stypendiów należy wypełnić elektronicznie poprzez euczelnia.lipinski.edu.pl w zakładce student/wniosek o stypendium

O przyznanie powyższych stypendiów można ubiegać się tylko na jednym wskazanym kierunku studiów przez okres trwania studiów pierwszego stopnia – nie dłużej niż przez 9 semestrów a po ukończeniu studiów pierwszego stopnia kontynuując studia w celu uzyskania tytułu zawodowego magistra – nie dłużej niż przez 7 semestrów. Łączny okres przez który przysługują świadczenia wynosi 12 semestrów, bez względu na ich pobieranie przez studenta. Stypendia nie przysługują po uzyskania tytułu zawodowego.

2. Termin składania wniosków:
– Do 15 października 2025 roku – Wnioski o przyznanie stypendium socjalnego, socjalnego zwiększonego, stypendium specjalnego dla osób niepełnosprawnych i zapomóg.

3. Sposób składania wniosków:
– Wnioski o przyznanie pomocy materialnej wraz z załącznikami składa się w systemie euczelnia.lipinski.edu.pl – zakładka student -> wniosek o stypendium po zapoznaniu się z wykazem dokumentów oraz ze sposobem udokumentowania sytuacji materialnej oraz obliczania dochodu. 
– Po zatwierdzeniu wniosku przez pracownika Kwestury, student powinien dostarczyć wydrukowany i podpisany wniosek oraz oryginały dokumentów do Kwestury w pokoju 120 (I piętro) w ustalonych terminach.

4. Kryteria dochodowe:
– Dochód netto na osobę w rodzinie nie może przekraczać 1908,90 zł.
– Przy obliczaniu dochodu uwzględnia się dochody studenta, małżonka, rodziców/opiekunów oraz pełnoletniego uczącego i pracującego rodzeństwa.

– Zgodnie z art. 88 ust.2 ustawy prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, Student, który nie prowadzi wspólnego gospodarstwa domowego z żadnym z rodziców, opiekunów prawnych lub faktycznych, może ubiegać się o stypendium socjalne bez wykazywania dochodów osiąganych przez te osoby oraz będące na ich utrzymaniu dzieci niepełnoletnie, dzieci pobierające naukę do 26. roku życia, a jeżeli 26. rok życia przypada w ostatnim roku studiów, do ich ukończenia, oraz dzieci niepełnosprawne bez względu na wiek, jeżeli spełnia jeden z następujących warunków:

  • ukończył 26. rok życia;
  • pozostaje w związku małżeńskim;
  • ma na utrzymaniu dzieci niepełnoletnie, dzieci pobierające naukę do 26 r.ż., a jeżeli 26. rok życia przypada w ostatnim roku studiów do ich ukończenia, oraz dzieci niepełnosprawne bez względu na wiek;
  • osiągnął pełnoletność, przebywając w pieczy zastępczej;
  • posiada stałe źródło dochodów i jego przeciętny miesięczny dochód w poprzednim roku podatkowym oraz w roku bieżącym w miesiącach poprzedzających miesiąc złożenia oświadczenia, o którym mowa w ust. 3, jest wyższy lub równy 40% minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego od dnia 1 stycznia roku poprzedzającego rok akademicki, na który przyznawane jest stypendium socjalne, na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, jest to kwota 1696,80 zł.
  • Za stałe źródło dochodu może być uznane: wynagrodzenie z tytułu umowy o pracę, renta po zmarłym rodzicu, renta inwalidzka, alimenty, cyklicznie zawierane umowy zlecenia, umowy o dzieło.  Jeżeli student nie spełnia powyższych przesłanek należy uwzględnić dochody rodziców studenta. 


5. Obliczanie dochodu:

Do obliczenia dochodów w rodzinie studenta przyjmuje się kwoty dochodów netto poszczególnych członków rodziny. Dochód netto członka rodziny, w tym studenta oblicza się następująco: od dochodu brutto podlegającego opodatkowaniu odejmuje się składki na ubezpieczenie społeczne nie zaliczone do kosztów uzyskania dochodu, należny podatek dochodowy oraz składki na ubezpieczenie zdrowotne zapłacone za 2024 rok.

W przypadku uzyskania dochodu w 2024 roku dochód dzieli się przez liczbę miesięcy, w których został on osiągnięty, jeżeli jest on nadal uzyskiwany w dniu ustalania prawa do stypendium socjalnego.

W przypadku uzyskania dochodu w 2025 roku jako miesięczny dochód netto przyjmuje się dochód netto z miesiąca następnego po miesiącu uzyskania dochodu.

W przypadku, gdy do ustalenia wysokości dochodu uprawniającego do otrzymania stypendium socjalnego brany jest pod uwagę dochód z prowadzenia gospodarstwa rolnego oblicza się go, mnożąc wielkość powierzchni użytków rolnych w hektarach przeliczeniowych przez wysokość przeciętnego dochodu z pracy w indywidualnych gospodarstwach rolnych z 1 ha przeliczeniowego, ogłaszanego na podst. art. 18 Ustawy z 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym. W przypadku uzyskiwania dochodów z gospodarstwa rolnego oraz dochodów pozarolniczych dochody te sumuje się.

W przypadku, gdy student posiada ustalone prawo do alimentów od rodziców lub jednego z nich bierze się pod uwagę otrzymywane alimenty, a nie dochód rodzica, który jest zobowiązany do alimentacji. Dochód rodzica uwzględnia się niezależnie od wieku i miejsca zamieszkania wspólnie z rodzicami, czy oddzielnie. Rodziców można pominąć tylko w przypadku, gdy student nie posiada prawnych możliwości uzyskania od rodziców alimentów, ponieważ powództwo o ustalenie alimentów zostało oddalone przez sąd lub został uchylony obowiązek alimentacyjny.

Dochód na osobę w rodzinie studenta oblicza się sumując dochody netto wszystkich członków rodziny studenta i dzieląc go przez liczbę osób w rodzinie.

Miesięczną wysokość dochodu na osobę w rodzinie studenta uprawniającego do ubiegania się o stypendium socjalne ustala się na zasadach określonych w ustawie z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych, z uwzględnieniem ust. 4, z zastrzeżeniem, że do dochodu nie wlicza się:

  • dochodów, o których mowa w ust. 4 pkt 3 Ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym, jeżeli student jest samodzielny finansowo;
  • świadczeń pomocy materialnej dla studentów i doktorantów, otrzymywanych na podstawie przepisów ustawy;
  •  stypendiów przyznawanych uczniom, studentom i doktorantom w ramach:
    • funduszy strukturalnych Unii Europejskiej,
    • niepodlegających zwrotowi środków pochodzących z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA);
    • umów międzynarodowych lub programów wykonawczych, sporządzanych do tych umów albo międzynarodowych programów stypendialnych;
  • świadczeń pomocy materialnej dla uczniów otrzymywanych na podstawie ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty;
  • świadczeń, o których mowa w art. 173a, 173b, 199a i art. 200 ust. 1.


6. Uwaga:
– W przypadku zmiany źródła dochodu, należy złożyć odpowiednie oświadczenia i dokumenty do Kwestury.

7. Stypendium specjalne dla osób niepełnosprawnych:
– Stypendia specjalne dla osób niepełnosprawnych przyznawane są na wniosek studenta z orzeczonym stopniem niepełnosprawności. Do wniosku należy dołączyć orzeczenie o stopniu niepełnosprawności.

8. Zapomogi:
– Zapomogi przyznawane są studentom, którzy znaleźli się przejściowo w trudnej sytuacji życiowej, w szczególności z następujących udokumentowanych przyczyn takich jak np. poważna choroba studenta lub członków jego najbliższej rodziny, śmierć najbliższego członka rodziny, utrata pracy, powódź, pożar, inne wypadki losowe. Zapomoga może zostać przyznana nie więcej niż dwa razy w danym roku akademickim, a od daty wystąpienia zdarzenia losowego nie minęło więcej niż 6 miesięcy. Student nie może otrzymać zapomogi dwa razy za to samo zdarzenie.

9. Informacje dodatkowe:
– Uczelniana Komisja Stypendialna rozpatruje tylko kompletne wnioski.

Po zaakceptowaniu kompletnego wniosku przez pracownika Kwestury student proszony będzie o złożenie wydrukowanego oraz podpisanego wniosku oraz oryginałów dokumentów do Kwestury pokój 120 (I piętro) w uzgodnionych terminach.

Regulaminy:

Regulamin przyznawania świadczeń wraz ze zmianami (Zarządzenie 8/2024, 16 września 2024r. )

Regulamin przyznawania świadczeń 2020/2021

Regulamin przyznawania świadczeń 2021 – załącznik

Zmiany w Regulaminie Przyznawania Świadczeń

Szczegółowe Zasady Przyznawania Stypendium Naukowego

Oświadczenia:

Wykaz Dokumentów do stypendium

rodzaj dokumentu

kogo dotyczy

uwagi

1. wniosek o przyznanie stypendium

wnioskodawcy

wniosek należy wypełnić elektronicznie poprzez euczelnięprzyjęty wniosek wydrukować, podpisać i wraz z załącznikami nr Załącznik nr 1, Załącznik nr 2 dostarczyć do Kwestury po uprzedniej rezerwacji terminu złożenia wniosku

2. zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o dochodzie  podlegającym opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych za rok 2024

wnioskodawcy, rodziców wnioskodawcy,

na zasadach określonych  w art. 27, 30b, 30c, 30e, 30f ustawy z dnia 26 lipca 1991 roku o podatku dochodowym od osób fizycznych

3. zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o przychodzie niepodlegającym opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych za rok 2024

wnioskodawcy, pełnoletniego uczącego się rodzeństwa, (obowiązkowo dla osób do  26 r.ż.)

na zasadach określonych  w art. 27, 30b, 30c, 30e, 30f ustawy z dnia 26 lipca 1991 roku o podatku dochodowym od osób fizycznych

4. Zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o wysokości dochodu uzyskanego za rok   podatkowy 2023  z tytułu zwrotu podatku (ulga na dzieci).

wnioskodawcy, rodziców wnioskodawcy

na zasadach określonych  w art. 27, 30b, 30c, 30e, 30f ustawy z dnia 26 lipca 1991 roku o podatku dochodowym od osób fizycznych

5. zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o wysokości przychodu z działalności podlegającej opodatkowaniu na podstawie przepisów o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w roku 2024

wnioskodawcy, rodziców wnioskodawcy, pełnoletniego uczącego się rodzeństwa prowadzącego zryczałtowaną działalność gospodarczą

na zaświadczeniu powinna być informacja: o roku podatkowym, którego dotyczy zaświadczenie, danych podatnika, którego dotyczy zaświadczenie, formie opłacanego podatku, z uwzględnieniem stawki ryczałtowej

6. zaświadczenie z  ZUS zawierające informację o wysokości zapłaconych  składek na ubezpieczenie zdrowotne

 za 2024 rok

wnioskodawcy, rodziców wnioskodawcy, pełnoletniego uczącego się rodzeństwa, osiągającego przychody

Zaświadczenie dotyczy każdego członka rodziny, który uzyskał dochody/przychody w 2024 roku. (nie dotyczy rolników).

7. dokument określający datę uzyskania dochodu z jego wysokością netto za drugi pełny miesiąc pracy – zaświadczenie od pracodawcy lub wydruk z konta w pdf

wnioskodawcy, członków rodziny wnioskodawcy, jeżeli data rozpoczęcia pracy nastąpiła w roku bieżącym (2025)

należy dołączyć umowę o pracę, wszystkie umowy zlecenia + zaświadczenie od pracodawcy lub wydruk z konta w pdf  oraz Załączniki nr Załącznik nr 3,Załącznik nr 5

8. dokument określający datę uzyskania dochodu jeżeli data rozpoczęcia jest inna niż 01.01.2024 – zaświadczenie od pracodawcy o dochodzie netto uzyskanym w 2024 r. z uwzględnieniem ilości przepracowanych miesięcy lub wydruki z konta w pdf potwierdzające wynagrodzenie netto z poszczególnych miesięcy

wnioskodawcy, członków rodziny wnioskodawcy, jeżeli data rozpoczęcia pracy jest inna niż 01.01.2024(dotyczy 2024r.)

należy dołączyć umowę o pracę, wszystkie umowy zlecenia oraz Załączniki nr. Załącznik nr 3, Załącznik nr 4

9. zaświadczenie od pracodawcy o terminie urlopu wychowawczego i okresie, na jaki został udzielony oraz o okresach zatrudnienia

wnioskodawcy, członków rodziny wnioskodawcy, jeżeli doszło do utraty lub uzyskania dochodu w rozpatrywanym okresie (od 01.01.2024 do dn. złożenia wniosku)

Zaświadczenie od pracodawcy oraz  Załącznik nr 3, Załącznik nr 9, Załącznik nr 10

10. Wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEiDG)

wnioskodawcy, rodziców wnioskodawcy, pełnoletniego uczącego się rodzeństwa prowadzącego pozarolniczą działalność gospodarczą,

Do pobrania przez portal https://aplikacja.ceidg.gov.pl/ceidg/ ceidg.public.ui/search.aspx lub zaświadczenie z urzędu miasta/gminy

11. zaświadczenie o wysokości dochodu z działalności gospodarczej

wnioskodawcy, rodziców wnioskodawcy, pełnoletniego uczącego się rodzeństwa,

w przypadku rozpoczęcia działalności jeżeli data rozpoczęcia jest inna niż 01.01.2024  (dotyczy 2024 r.)zaświadczenie o dochodzie netto z poszczególnych miesięcy, uzyskanym od dnia rozpoczęcia działalności oraz  Załącznik nr 3, Załącznik nr 4,

12. zaświadczenie o wysokości dochodu z działalności gospodarczej

wnioskodawcy, rodziców wnioskodawcy, pełnoletniego uczącego się rodzeństwa,

w przypadku rozpoczęcia działalności jeżeli data rozpoczęcia nastąpiła w roku bieżącym( 2025 r.), zaświadczenie o dochodzie netto z poszczególnych miesięcy, uzyskanym od dnia rozpoczęcia działalności oraz Załącznik nr 3, Załącznik nr 5

13. zaświadczenie o ubezpieczeniu w KRUS, oraz o wysokości wypłaconego zasiłku chorobowego w roku 2024

wnioskodawcy, członków rodziny wnioskodawcy, jeżeli są rolnikami lub podlegają ubezpieczeniu w KRUS

Zaświadczenie z KRUS od kiedy nastąpił obowiązek ubezpieczenia oraz zaświadczenie o wysokości wypłaconego zasiłku chorobowego –  jest wymagane w przypadku zarówno pobierania jak i niepobierania zasiłku oraz Załącznik nr. 8 

14. zaświadczenie z Urzędu Gminy o posiadaniu gospodarstwa rolnego w roku 2024 lub kopia nakazu płatniczego

wnioskodawcy i członków rodziny, jeżeli posiadają gospodarstwo rolne

zaświadczenie lub kopia nakazu płatniczego jest obowiązkowe – niezależnie od wielkości posiadanego gospodarstwa rolnego oraz Załącznik nr 6, Załącznik nr 7

15. kopia umowy dzierżawy

wnioskodawcy i członków rodziny w przypadku oddania części lub całości znajdującego się w posiadaniu rodziny gospodarstwa rolnego w dzierżawę

na podstawie umowy zawartej stosownie do przepisów o ubezpieczeniu rolników, albo oddania gospodarstwa rolnego w dzierżawę w związku z pobieraniem renty określonej w przepisach o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich ze środków pochodzących z Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej

16. kopia pierwszej decyzji o przyznaniu renty/emerytury

wnioskodawcy, członków rodziny wnioskodawcy pobierających renty lub emerytury

 

 17. zakończenie umowy o pracę, zlecenia, zaświadczenie o zakończeniu płatnego stażu, (dotyczy okresu od 01.01.2024 do dn. złożenia wniosku)

wnioskodawcy, pełnoletnich członków rodziny wnioskodawcy

Dotyczy osób u których wystąpiła utrata dochodu spowodowana:

1) utratą zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej;
2) utratą zasiłku lub stypendium dla bezrobotnych;                                           
3) uzyskaniem prawa do urlopu wychowawczego
4) utratą zasiłku przedemerytalnego lub świadczenia przedemerytalnego, nauczycielskiego świadczenia kompensacyjnego, a także emerytury lub renty, renty rodzinnej lub renty socjalnej;
5) wykreśleniem z rejestru pozarolniczej działalności gospodarczej
6) utratą zasiłku chorobowego, świadczenia rehabilitacyjnego lub zasiłku macierzyńskiego, przysługujących po utracie zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej;
7) utratą zasądzonych świadczeń alimentacyjnych w związku ze śmiercią osoby zobowiązanej do tych świadczeń lub utratą świadczeń pieniężnych wypłacanych w przypadku bezskuteczności egzekucji alimentów w związku ze śmiercią osoby zobowiązanej do świadczeń alimentacyjnych;
8) utratą świadczenia rodzicielskiego; 
9) utratą zasiłku macierzyńskiego, o którym mowa w przepisach o ubezpieczeniu społecznym rolników

Załącznik nr. 11

18. zaświadczenie z Urzędu Pracy o posiadaniu statusu bezrobotnego
(dla zarejestrowanych w UP)

lub pisemne oświadczenie o pozostawaniu bez pracy w rozpatrywanym okresie
(dla niezarejestrowanych w UP)

Bezrobotnych: wnioskodawcy, rodziców wnioskodawcy, współmałżonka, niepracującego, pełnoletniego uczącego się rodzeństwa – zarejestrowanych/niezarejestrowanych w Urzędzie Pracy

na zaświadczeniu wymagany jest czasookres posiadania statusu bezrobotnego wraz z informacją o wysokości zasiłku/stypendium wypłaconego w poszczególnych miesiącach pobierania świadczenia (jeżeli był pobierany) oraz załącznik nr 10

19. dokument potwierdzający ciężką lub przewlekłą chorobę członka rodziny studenta

wnioskodawcy w przypadku starania się o stypendium socjalne w zwiększonej wysokości z tytułu ciężkiej lub przewlekłej choroby studenta, rodzica lub rodzeństwa studenta

do dokumentów należy dołączyć orzeczenie o stopniu niepełnosprawności

20. kopia orzeczenia o niepełnosprawności, o stopniu niepełnosprawności lub równoważny dokument oraz zaświadczenie z MOPS/ZUS w przypadku gdy na utrzymaniu studenta, jego małżonka lub rodziców studenta pozostaje niepełnosprawne dziecko wnioskodawcy, rodzic lub współmałżonek, bez względu na wiek

rodzeństwa/dzieci wnioskodawcy posiadającego orzeczenie o niepełnosprawności, stopniu niepełnosprawności lub inny równoważny dokument (w przypadku pobierania świadczenia pielęgnacyjnego)

do dokumentów należy dołączyć załącznik nr. 11

21. kopia odpisu prawomocnego wyroku orzekającego rozwód lub separację rodziców oraz wyrok zasądzający alimenty albo ugody sądowej dotyczącej obowiązku płatności alimentów, zaopatrzonej w sądową klauzulę wykonalności, w przypadku osób pobierających naukę

Wnioskodawcy,wnioskodawcy w przypadku rozwodu lub separacji rodziców

do dokumentów należy dołączyć Załącznik nr 6 ( w przypadku zasądzonych alimentów)

22. postanowienie lub zaświadczenie komornika o całkowitej lub częściowej bezskuteczności egzekucji alimentów a także o wysokości wyegzekwowanych alimentów

wnioskodawcy, członków rodziny wnioskodawcy

do dokumentów należy dołączyć Załącznik nr. 6

23. kopia odpisu podlegającego wykonaniu orzeczenia sądu zasądzającego alimenty na rzecz osób  poza rodziną lub odpis protokołu posiedzenia zawierającego treść ugody sądowej, lub odpis zatwierdzonej przez sąd ugody zawartej przed mediatorem, zobowiązującej do alimentów na rzecz poza rodziną

wnioskodawcy, członków rodziny wnioskodawcy, jeżeli są zobowiązani do płacenia alimentów na osoby spoza rodziny wnioskodawcy

Załącznik nr 11

24. zaświadczenie z Funduszu Alimentacyjnego o wysokości wypłaconego świadczenia

wnioskodawcy i rodzeństwa przedkładających dokument od komornika o bezskuteczności egzekucji alimentów

do dokumentów należy dołączyć Załącznik nr. 11

25. kopia odpisu prawomocnego wyroku sądu rodzinnego stwierdzającego przysposobienie lub zaświadczenie sądu rodzinnego o przysposobienie dziecka

wnioskodawcy, jeżeli przebywał w rodzinie zastępczej

do dokumentów należy dołączyć Załącznik nr 11

26. 

a) zaświadczenie z GOPS/MOPS/ Urzędu Gminy o pobieraniu/niepobieraniu aktualnie świadczeń rodzinnych lub decyzje o przyznaniu tych świadczeń    

b) zaświadczenie z ZUS o pobieranych aktualnie świadczeniach wychowawczych 800+ lub decyzja o przyznaniu świadczenia

c) zaświadczenie wydane przez  ośrodek pomocy społecznej albo przez centrum usług społecznych o korzystaniu ze świadczeń z pomocy społecznej przez studenta lub członków jego rodziny ( od 2024 do chwili złożenia wniosku)

wnioskodawcy, członków rodziny wnioskodawcy jeżeli wskazane świadczenie stanowi źródło utrzymania wnioskodawcy i jego rodziny

Jeżeli dochód  w rodzinie wynosi poniżej 823,00 zł

W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się złożenie oświadczenia, w którym wnioskodawca wykazuje udokumentowane źródła utrzymania – do dokumentów należy dołączyć załącznik nr. 11

27. Dzieci: 0 – do 6 lat

rodzeństwa wnioskodawcy lub dzieci wnioskodawcy

akt urodzenia

28. Dzieci: 7 – do 26 lat

rodzeństwa wnioskodawcy lub dzieci wnioskodawcy do 26. roku życia uczęszczającego do szkoły lub uczelni wyższej

zaświadczenie o uczęszczaniu do szkoły lub uczelni wyższej

29. kopia odpisu zupełnego aktu urodzenia w przypadku, gdy ojciec jest nieznany

wnioskodawcy i rodzeństwa w zależności od zaistniałej sytuacji

 

30. kopia aktów zgonu rodziców

wnioskodawcy w zależności od zaistniałej sytuacji

 

Uczelniana Komisja Stypendialna przyznająca stypendia i zapomogi studentom Akademii Lipińskiego w roku akademickim 2024/2025. Komisja, która w większości składa się ze studentów wybieranych przez Samorząd Studencki, rozpatrzyła 877 wnioski; 604 osób spełniło kryteria uprawniające do skorzystania z różnych form wsparcia, które zostały podzielone następująco:

  1. Stypendium socjalne do 1 350 zł – przyznano 163 osobom,
  2. Stypendium naukowe do 1 800 zł – przyznano 276 osobom,
  3. Stypendium dla osób z niepełnosprawnością do 950 zł – przyznano 111 osobom,
  4. Zapomoga do 1 800 zł – przyznano 54 osobom.

Stypendia są wypłacane przez okres 9 miesięcy, obejmując rok akademicki; stypendia mogą być łączone.

Przejdź do treści